برج کربن اکتیو و فیلتر کربن اکتیو

ار انجایی که خود کمپرسور هوا نیز می‌تواند منشاء آلایندگی باشد. از جمله مهمترین مواردی که باعث آلوده شده هوای فشرده می‌گردد، می‌توان به ذرات ریز روغن اشاره کرد که جهت خنک‌کاری و روانکاری تجهیزات دوار کمپرسور مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در کمپرسورهای اسکرو از نوع تزریق روغن که در صنایع مختلفی حضور دارند و بسیار پرکاربرد نیز می باشند، طی فرآیند فشرده‌سازی هوا روغن روانکاری به‌صورت مایع به درون سیستم هوای فشرده اضافه می‌گردد. این روغن در طی فرآیند فشرده‌سازی هوا با آب مخلوط شده و تشکیل یک ماده بسیار اسیدی را می‌دهد.

مزایای استفاده از فیلتر کربن اکتیو
فیلترو برج کربن اکتیو امروزه در سطح گسترده‌ای در صنایع مختلف استفاده می‌شود و برای حذف بخارات روغن و بوی نامطبوع در کمپرسور از فیلتر ذغالی که محتوی مواد جاذب کربن‌اکتیو است استفاده می‌گردد. فیلتر کربن اکتیو عموما بعد از داست فیلتر و واتر سپراتورنصب می‌گردد و هوای فشرده از میان ستونی از مواد جاذب کربن اکتیو عبور داده می‌شود و در نهایت هوای بدون روغن از فیلتر خارج می‌گردد. فیلتر روغن گیر کمپرسور از نوع کربنی علاوه بر حذف باقی مانده روغن، هوای فشرده را عاری از هرگونه بوی بد می کند بنابراین گزینه مناسبی برای واحدهای صنعتی حساس و دقیق مثل کابردهای دارویی و ابزارالات فوق دقیق می‌باشد.

 

 

 

فیلترها
Sort
display